[VIDEO] Viral Penjual LUDAH Durian, Netizen MENDEDAHKAN Penjual Tidak Bersalah !!!

| May 19, 2016 | 0 Comments

[VIDEO] Viral Penjual LUDAH Durian, Netizen MENDEDAHKAN Penjual Tidak Bersalah !!! |Menjijikan! Itulah perkataan yang terlintas di kepala admin semasa menonton video peniaga ‘meludah’ durian sebelum membungkusnya dengan plastik pembalut makanan yang sedang viral ini. Kejadian ini dipercayai berlaku berhampiran sebuah stesen minyak area Gombak.

duri

Ada yang kata perbuatan tersebut adalah taktik ‘pelaris’ untuk pastikan ramai beli durian yang dijual tu. Bukan nak tutup periuk nasi brader ni, tapi kalau betullah dia ludah durian tu sebelum bungkus, memang kesian kat orang yang dah beli!

Tapi, jangan cepat melatah. Tengok balik video ni dan baca susulan kes ludah durian yang diupload netizen di laman sosial ini. Betul ke brader tu ludah sebenarnya?

Ini Video Ludah Durian Yang Viral Tu…

Perbualan WhatsApp Dengan Saudara Peniaga Tersebut…

Screenshot-2016-05-19-01.30.02

2

Pihak Berkuasa Pun Dah Ambil Tindakan…

d1

d2

d3

Ramai Netizen Sokong Itu Bukan Ludah, Cuma Tiup Habuk!

k1

k2

k3

k4

k5

k6

Polis Akan Bagi Keterangan

Memetik laporan yang disiarkan di salah satu portal akhbar tempatan awal pagi tadi, PDRM akan memanggil peniaga durian tersebut untuk memberi keterangan.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Ali Ahmad berkata, tindakan akan diambil jika terdapat kesalahan dilakukan.

“Kami akan memanggil peniaga berkenaan dan akan siasat perkara ini. Jika didapati melakukan kesalahan, tindakan akan diambil mengikut undang-undang sedia ada.

“Setakat ini tiada laporan polis dibuat dan tiada penahanan. Unit peronda sudah memantau lokasi malam tadi tetapi peniaga berkenaan sudah tiada,” katanya ketika dihubungi.

Menurut sumber yang enggan dikenali namanya, gerai durian tersebut telah berporeasi lebih 10 tahun. Selepas video kes ludah itu viral, orang ramai datang menyerbu gerai tersebut dengan marah, lalu peniaga berkemas bawa semua barang jualan masuk ke dalam lori.

Difahamkan satu kenyataan media berkenaan isu tersebut akan dibuat hari ini.

Sumber: Ohbulan

P.S. 1 – Tips Berguna Buat Si Mata Empat Yang Ramai Tak Tahu !!!
P.S. 2 – Kereta Masuk Air Banjir? Ikuti 3 TIPS Jimat Selamatkan RM3,000 Anda !!!
P.S. 3 – Inilah 7 Gambar RUPA SEBENAR Mak Lampir Yang Buat Ramai Lelaki TERPESONA !!!
P.S. 4 – Kehebatan TEKNOLOGI KETENTERAAN Kerajaan Melayu Melaka Yang Buat Kita Kata WOW !!!
P.S. 5 – Inilah 30 GAMBAR Barang Mangsa Penumpang MH370 Yang Telah DIJUMPAI..19# Paling MENGEJUTKAN !!!

PALING POPULAR BULAN INI .. JOM BACA !!

Tags: , , , ,

Category: Tempatan

About the Author ()

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *